Mile Auto

Mile-Auto Facebook

CITROËN rašanās vēsture

2014. gada 4. augusts

CITROËN ir galvenais franču automašīnu ražotājs, kas dibināts 1919. gadā, pateicoties franču rūpniekam Andrē Gustavam Citroenam (André - Gustave Citroën). CITROËN bija pirmais konveijera principa (masu būves) uzņēmums ārpus Amerikas Savienotajām Valstīm. Astoņu gadu laikā CITROËN kļuva par Eiropas lielāko automašīnu ražotāju un ceturto lielāko visā pasaulē.

CITROËN ieguva reputāciju un labu slavu par inovācijām inženierzinātnēs, kas atspoguļojas uzņēmuma devīzē „Créative Technologie”.

1912. gadā A. Citroens apmeklēja ASV, vispārējas attīstības nolūkā, kur Detroitā viņu burtiski satrieca Ford rūpnīca, kurā gada laikā saražoja 150 000 T markas automašīnas. Pateicoties spilgtajiem iespaidiem, A. Citroens noteica sev mērķi – sērijveida automašīnu ražošanu.

Īsi pirms Pirmā pasaules kara, A. Citroens uzcēla, pēc tā laika standartiem, modernu kara materiālu rūpnīcu. Pirmā pasaules kara laikā, ievēro, ka armijai trūkst lielgabalu lādiņu čaulīšu, tādēļ pārliecina valdību, ka spēs likvidēt čaulīšu deficītu. Izmantojot konveijera principu un Ford rūpnīcas vizītē iegūtās zināšanas, tas tiek spīdoši izdarīts. 

Karam beidzoties, A. Citroena čaulīšu rūpnīca pievēršas automašīnu ražošanai, un 1919. gadā, pasaulē parādās pirmais CITROËN modelis Type 10 CV – lēts sērijveida auto, kas ražots, vadoties pēc tādiem principiem kā Ford.

 

Logotipa izcelsme aizsākās, kad A. Citroenam bija 22 gadi. Jaunā CITROËN automašīnu ražotāja galvā dzima spoža ideja par radikāli atšķirīgu zobratu konstrukciju – ražot nevis taisnu, bet „V” veida formā. No šīs idejas cēlies arī uzņēmuma logo – divi otrādi apgriezti „V” veida burti, kas shematiski apzīmē zobratus.

Pirmo reizi logotips automašīnu tirgū parādījās 1913. gadā, kad A. Citroena un viņa kompanjonu uzņēmums sāka piegādāt ātrumkārbas dažiem automašīnu ražotājiem.

Jāatzīst, ka logotips pilnvērtīgi attīstījies laika gaitā. Pirms Pirmā pasaules kara tas bija dzeltenā krāsā uz zila fona. Pēc kara tas kļuva nedaudz izmalcinātāks un izvietots uz balta fona. Turklāt, 2009. gada februārī, CITROËN izveidoja jaunu logo, lai svinētu savu 90-to dzimšanas dienu. Jaunais logotips tika veidots ar Landor Associates palīdzību – 3D metālisks „V” veida logotips, papildināts ar jaunu fontu un klāt pievienots sauklis „Créative Technologie”.